вівторок, 4 грудня 2018 р.

Конспект уроку з образотворчого мистецтва


Тема: Анімалістичний жанр. Малювання зайчика.          
Мета: Вчити учнів малювати зайчика; формувати уміння передавати 
            характерні форми тварин; збагатити учнів знаннями про тварин              лісу; 
            розвивати мову, увагу, мислення; виховувати бережне ставлення до тварин.
Обладнання: Таблиці, магнітофон, комп’ютер, ілюстрації, репродукції 
                          картин із зображенням тварин.

Хід уроку
І. Організація класу.
                                Продзвенів шкільний дзвінок
                                Всіх покликав на урок.
                                Всі почули: дзень –дзелень?
                                Тож привітайтесь:
                                - Добрий  день!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.      Слухання  на диску української народної казки «Котик і Півник».
       Як називається казка?
       Назвіть головних героїв?
       До якої групи тварин відноситься Котик і Півник? А Лиска?
       Назвіть диких тварин, які проживають в лісі?
2.      Відгадування загадок
(Діти приготували загадки )
                Влітку ходить, бродить лісом.
                Все трощить важка нога.
                Взимку він, накрившись хмизом,
                У барлозі спать ляга.
                                                (Ведмідь)
                 Сірий, зубастий,
                 По полю блукає,
                 Ягнят шукає.
                                                 (Вовк)
                 Вона руденька, ще й хитренька,
                 Не велика й не маленька.
                 Вона – вовчику  сестричка,  
                А звуть її …
                                              (лисичка)


                  Боюсь я вовка і лисицю,
                  Боюсь мисливської рушниці,
                  Тому від страху перед ними
                   Я сплю з відкритими очима.
                                                                  (Заєць)
3.      Перегляд слайдів на комп’ютері із зображенням тварин (ведмідь, вовк, лисиця, лось)
       Про яку тварину ми не прочитали загадку.
       Так, про лося.
       На уроці «Громадської освіти» ми говорили про людське «Я».
       А яке ж «Я» має лось?
4.      Читання загадки вчителем.
                      Гарний, дужий, довгоногий,
                      Мов корону, носить роги.
                      Та вона така важка –
                      Не в течеш від хижака!
                      Взимку скинув роги – й ось –
                      До весни безрогий …
                                                                ( Лось)
5.      Бесіда.
       А про яку тваринку загадку загадали, а картинки з нею не побачили?
       Пригадайте, яку скоромовку ми вивчили на уроці «Читання»?
                              Заєць зілля з’їв у Зіни,
                              Захотів заїсти сіном.
                              Зіна   зойкнула  у сінях:
       Де ж узяти зайцю сіна?
       За метою висловлювання яке останнє речення?
       Доберіть синоніми до слова зайчик.
       Молодці, гарно знаєте українську мову.
ІІІ. Оголошення теми уроку.
1.      Вступне слово вчителя.
       Сьогодні ми будемо малювати композицію, а яку дізнаєтесь, якщо розкодуєте слова, закреслюючи одинакові букви.
Будьте уважні, одне слово з пасткою.
у Х н т у о н        с в с    с і л і       к ж о і и к в о е і?
       Саме сьогодні ми будемо малювати зайчика. Зайця завжди змальовують як боягуза. Проте, завдяки своїй лякливості й обережності, він рятується від своїх численних ворогів – лисиці, вовка, куниці, яструба, сови. Хутро зайця-русака сіре з рудуватими відтінками. На зиму воно густішає та світлішає. Крім зайця-русака, в Україні іноді трапляється заєць-біляк. На зиму він змінює хутро на біле, тільки кінчики вух залишаються чорними. Зайця легко впізнати по довгих вухах і куцому хвосту.  Задні ноги довші за передні, тому пересувається він стрибками.
2.      Перегляд репродукції картин із зображенням тварин. 
       Якщо ви побачите картину, на якій намальовано звірів, скульптуру, що зображує тварину, або навіть вишитого на рушнику півника –перед вами витвір мистецтва, що належить до анімалістичного жанру. Художника що працює в анімалістичному жанрі, називають анімалістом. Такий художник має бути дуже спостережливим, любити природу. Усі видатні живописці свого часу, відточуючи власну майстерність, малювали тварин.
3.      Словникова робота
анімалістичний жанр – « аніма» – тварина,
анімаліст
4.      Перегляд таблиці із послідовністю зображення тварини.
5.      Розгляд композиції виконаної вчителем.
6.      Практична діяльність учнів.
(Виконання роботи під музичний твір Е. Гріг «Танець Анітри»).
7.      Фізкультхвилинка.
                   Хтось постукав в клас.
                   Та перерві ще не час.
                   Тут підказує Іринка:
          Це у нас фізкультхвилинка.
(Діти співають і виконують рухи під музику пісня «Разом весело крокувать»)
8.      Продовження роботи учнями.
9.      Перевірка і виставка учнівських робіт.
ІV.  Закріплення знань.
1.      Поетична хвилинка
(Читання вірша ученицею О.Орага «Хто де живе»)
                                      Хто де живе
                                 Білка селиться в дуплі,
                                 Їжачисько – у кублі,
                                 Вепр –у хащах верболозів,
                                 А ведмідь –у глухім барлозі.
                                 Мудрий лис живе у норах,
                                 Тигр –у джунглях,
                                 Барс –у горах,
                                 Олень –в тундрі і в лісах,
                                 А верблюд –в пустелі,
                                 А орел –могутній птах –
                                 Гніздиться на скелі…
                                 Люди селяться в містах
                                 І в зелених селах,
                                 І живуть вони ось так –
                                 У людських оселях.
       Кожної хвилини тварин підстерігає небезпека, як від хижих звірів так і від людей.
       Пам’ятайте!  Дбати про природу повинна не тільки держава, а й кожна людина. Пригадайте, яких тварин занесено до «Червоної книги». Адже ми з ними познайомились на уроках «Природознавства» (Аполлон, зубр, дрохва, вусач альпійський,                         хохуля, тритон карпатський).
       Дорослі й діти мають берегти природу там де вони живуть, працюють і відпочивають. Дбайливо ставтеся до природи самі і нагадуйте про це іншим. Посадіть дерево, кущ, квіти біля вашого будинку і доглядайте за ними. Тоді шумітимуть ліси, лунатиме пташиний спів, а в лісах і селах буде чисте повітря.
V. Підсумок уроку.
      1. Гра «Мовчанка»
 – Знайдіть помилку у підписі тварин.
       Тож які тварини живуть в лісі?
          

1 коментар:

  1. Lucky Tiger Casino No Deposit Bonus Codes for 2021 우리카지노 마틴 우리카지노 마틴 bk8 bk8 7031Super 8 Online Casino Philippines Review 2021

    ВідповістиВидалити

Мова й пісня

Мова й пісня Мова й пісня - це душа народу, її духовне багатство, серцевина культури, яка формується з народженням дитини. Різдв'яно-но...