вівторок, 4 грудня 2018 р.

Сценарій свята "Свято осені"


Тема. Свято осені
Мета. Вчити учнів бачити й розуміти прекрасне в природі, в житті, в музиці, поезії. Розвивати образне і логічне мислення, творчу думку. Виховувати почуття любові до рідної природи, намагання оберігати її.
Хід свята
Учитель. Шановні колеги, батьки, гості,діти ! Завітала золотокоса осінь в наше мальовниче село. Осінь щедра, осінь мила, осінь золотава. Пофарбувала вона своїм пензлем берізки й осики в золотий колір, дуби – в брунатний, клени – вкрила багрянцем. Щедра осінь принесла червонощокі яблука, медові грушки, солодкий виноград, смачні кавуни і дині. Працьовитими руками були зібрані буряки, огірки, цибуля, квасоля, пузаті гарбузи, листата капуста, здоровенна бараболя.
Слава осені,слава роботящим рукам, які все це зростили і зібрали!
За народним переказом , Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи осінь на Землю, Сонце сказало їй: «Забирай все моє багатство. Я віддам все своє золото. Будь щедрою і люди любитимуть тебе.»
-         Чи виконує Осінь накази Сонця?
Люди здавна милувалися красою осені і намагалися передати свої почуття словом. Як  називають таких людей? (Поети)
-  А ще дивовижну осінню красу можна зобразити за допомогою мелодії. Як називають людей, які відтворюють свої почуття в музиці? (Композитори)
-  Інші талановиті люди своє замилування красою цієї пори передавали в творах живопису. Як називають цих людей?(Художники)
-  Отже, збагнути, осмислити, відчути осінню красу нам допоможуть поети, композитори, художники, а також наші власні спостереження, враження.
1-й  учень.
Шановні дідусі й бабусі,
Рідненькі татусі й мамусі!
Сьогодні свято в нас
Тому зібрався весь третій клас!
2-й учень.
Ми зараз вам розповімо
Що діялось, і що було,
І як ми разом добре вчились,
І ще чого ми тут навчились.
3-й учень.
Тож свято розпочать  дозвольте,
Сідайте зручно, всі заходьте,
Хто хоче чути й бачить нас,
Бо дуже гарний є в нас клас!
4-й учень.
 В зеленім саду побував
Якийсь художник – і поволі
Дерева перефарбував
У золотисто-жовтий колір.
5-й учень.
– Ти хто такий? – Я здивувавсь, –
Чому тебе не бачив досі?
– То придивися,  - хтось озвавсь, -
І ти тоді побачиш осінь!
( Виходить Осінь. На ній золоте вбрання)
Осінь.
Стихло все, і степ, і ліс, і гори,
Убрались клени в шовкове вбрання.
Це я іду. Це я – шовкова Осінь,
І на мені – моє багряне вбрання.
Я вже усе навкруг позолотила,
Допомогла  злетіти в вирій я птахам
І людям в допомозі добрій стала,
Бо їм зібрать врожай допомогла.
Прибрала їм сади я і городи,
Подарувала лісу ягоди і гриби,
Допомогла зібрати у комори
Важкої праці стиглі її плоди.
То ж і ви часу не гайте,
Гарну пісню заспівайте!
(У виконанні учнів звучить пісня «Осіння пісня»)

6-й учень.
Тихо осінь ходить гаєм,
Ліс довкола аж горить,
Ясен листя осипає,
Дуб нахмурений стоїть.
І берізка над потоком
Стала, наче молода.
Вітер мовби ненароком
Їй косиці розпліта.
7-й учень.
Осінь щедра, осінь мила,
Ти усе позолотила,
Вбрала в золото дерева,
Помогла, ти, кому треба.
8-й учень.
Чудова пора – осінь,
На городі –  урожай,
Що захочеш – те й збирай!
Огірки і помідори,
Морковицю і салат,
Цибулинки і перчики,
І капусти цілий ряд.
Учитель.  А тепер перевіремо, що назбирали у комори наші господарі. (Загадки)
Цибуля.
Як не віриш – перевір:
На мені дванадцять шкір!
А гризнеш – в сльозах покинеш,
Бо я звуся…
Картопля.
Мене смажать, мене варять,
Хоч отрутою і кроплять,
Всі мене їдять і хвалять,
Звати як мене?
Квасоля.
Не стелюсь я спати долі,
Дерусь вгору. Я …
Морква.
В темній я живу коморі,
А коса моя на дворі.
Гарбузова я сестриця,
Мене звати…
Буряки.
Ми столові, ми кормові,
Є брати у нас цукрові.
На полях ростем рядками.
Люди звуть нас…
Диня.
Я на грядці сонцем сяю,
Родичів багато маю.
Гарбузову господиню
Усі знають. Хто я?
Капуста.
Вузлувата і листата,
А доспію – головата.
На нозі стою одній,
Сто сорочок на мені. Хто я?
Редька.
В середині я біленька,
Ну а зверху я чорненька.
Я редисці, наче ненька.
А зовуть як, діти?
Петрушка.
Моє тіло на землею,
А кучерики над нею.
Мене любить кожна юшка,
Називаюсь я…
Гарбуз.
Повз, мов танк, я на город,
Повз на грудині й загруз,
Та чомусь мене в народі
Звуть не танк. А як?
Вчитель. – А які припаси назбирали лісові мешканці?
( У виконані учнів звучить пісня «Їжачок»)
Вчитель. Про осінь складено багато прислів’їв  і приказок.
Прислів’я
·        Осінь йде і за собою дощ веде.
·        Восени день блисне, а три – кисне.
·        Весна красна квітами, а осінь – снопами.
·        Восени і горобець багатий.
·        Осінь збирає,а зима з’їдає.
·        Жовтень ходить по краю та виганяє птиць із гаю.
·        Листопад вересню онук, жовтню син, зимі – рідний брат.
Прикмети
·        Дощ уранці, що бабині танці, дощ в обід – запрягай додому їдь!
·        На рослинах багато павутиння – на тривалу теплу погоду.
·        Якщо шишки на ялинах виросли знизу – будуть ранні морози, а згори – пізні.
·        Опало листя з верхів’їв дерев – на ранню зиму.
·        Пізній гриб – пізній сніг.
·        Восени випав сніг – весна буде рання.
·        Лягає горілиць опалий лист – на теплу зиму й добрий урожай наступного руку.
Скоромовки
·        Пилип посіяв просо.
просо поспіло.
Пташки прилетіли,
просо поїли.
Пилип плаче.
·        В горішнику горішина
горішками обвішана.
Оришко й Тимішко
струшують горішки.
9-й учень.
Як осінь помандрує по гаях
З чарівним пензлем у руках –
Все розмалює на путі,
Берези стануть золоті,
І ми її уклінно просим –
Усі разом. Заходь у гості, щедра осінь!
(На запрошення дітей заходить Осінь)
Осінь.
Ось я, за сосною,
Ось і листя в’яне …
Осінь я … За мною
Йдуть густі тумани.
Осінь я. Осіннє
Листя засипаю.
Осінь… Трави сонні
Долу нагинаю.
Ранками – імлиста,
В день – як позолота.
Обриваю листя –
Це моя робота.
10-й учень.
Вже усі поля давно скосили,
Потомились від праці косарі.
Важкі коси вже у хліві положили
Й не співають рано-вранці на зорі.
11-й учень.
Пахне полем, колосками
Цей хороший урожай.
Працьовитими руками
Пахне красень – коровай.
12-й учень.
Зібрали урожай в добрий час,
Є тепер і шана в нас.
Хліб – тільки з печі, у теплій золі,
Свіжа хлібина лежить на столі.
Вчитель. Кажуть в народі правдиві слова:
                  «Хліб -годувальник – всьому голова!»
13-й учень.
Коровай під сонцем ріс,
Пахне сонечком він красним
І промінням теплим, ясним.
14-й учень.
Хто добро в душі плекає,
Завітайте неодмінно.
Хлібом-сіллю привітає
Третій клас вас неодмінно!
(Гостей вітають хлібом та сіллю)
15-й учень.
Обдарувала землю щедра осінь,
Озолотила парки і сади,
Хмаринки з неба все дощі приносять,
 З дерев спадають листя і плоди.
(Учні виконують пісню «Хмарка»)
16-й учень.
Мандрує одуд у краї далекі,
На голках яблуко поніс десь їжачок,
Давненько попрощалися лелеки,
Бо осінь все взяла у свій танок.
(Учні виконують танець «Радісний дощик»)
17-й учень.
Ми свято готували дружно,
Хоч трішечки було сутужно,
Ми все ж зібрали свої сили
І вас усіх повеселели.
18-й учень.
Бажаємо вам ми усіх гараздів,
Щоб скоро зібрались ми разом усі,
Щоб знову трішечки ми вас звеселили,
І щоб у добрі і у мирі ми жили!
19-й учень.
Хай гості всі наші у дружбі живуть,
Пошану до себе нехай бережуть.
20-й учень.
Хай вас оминають життєві тривоги,
До вас нехай горе не знає дороги.
21-й учень.
Бувайте здорові, у мирі ростіть.
22-й учень.
І з Богом завжди у любові живіть!
23-й учень.
Нехай вам поможе із неба свята
Усі разом.
На многії вам і благії літа!
Вчитель.  Спасибі вам, діти, батьки, гості за участь у нашому святі.
(Учні виконують пісню «Краплі в долонях)









Немає коментарів:

Дописати коментар

Мова й пісня

Мова й пісня Мова й пісня - це душа народу, її духовне багатство, серцевина культури, яка формується з народженням дитини. Різдв'яно-но...